Plánujete si zřídit vlastní posilovnu? Těmito fitness věcmi byste měli začít

Dnes chce každý cvičit, jít s dobou. Fitness trendem současnosti je nejen dobře vypadat, ale i zdravě žít. Toho lze dosáhnout jedině změnou životního stylu, tedy zdravou stravou a dostatkem pohybu.

Někteří z nás se snaží hýbat více přirozeně, jako například procházkami v přírodě nebo jízdou do práce na kole. Ale velké množství lidí pravidelně navštěvuje různá fitness centra. Jelikož poptávka v některých případech převyšuje nabídku a centra jsou častokrát přeplněná, je úplně přirozené, pokud mnozí lidé přemýšlejí nad podnikáním v této oblasti. V některých případech nestačíme pozorovat, kolik menších nebo větších fitness center vzniká v našem okolí, a stále jich není dost. Poptávka po nich stále roste.

Pokud chcete být úspěšní v tomto podnikání, dodržujte tyto rady

  • Zvažte, zda máte na daném místě, kde chcete podnikat, potenciál. Správné umístění posilovny je alfou a omegou. Můžete se pořádně popálit, pokud právě toto podceníte.
 
  • Máte profesionálního fitness trenéra? Dnes už by měl být lidem v každé dobré posilovně k dispozici profesionál, který je nejen usměrní, ale nabídne jim i své služby v oblasti fitness. Také vypracování jídelníčku nebo tréninku na míru je dnes nutností téměř pro každého sportovce, který chce nejen cvičit, ale i dosáhnout reálných výsledků.
 
  • Je třeba dát si pozor na zařízení a vybavení posilovny, u které je nutné dbát hlavně na kvalitu a efektivnost strojů. Není důležitá kvantita, ale hlavně kvalita, proto byste je měli vybírat co nejprecizněji.

Do čeho investovat na začátku během zařizování posilovny

  • Určitě by vám neměla už od samého počátku chybět posilovací věž, která je základem pro množství cviků. Jde o multifunkční stroje, na kterých dokážete procvičit nejen ruce a nohy, ale i celé tělo. Přestože jsou posilovací věže finančně nákladnější, umí vám nahradit několik menších strojů, které by jinak zabraly mnohem větší plochu. Multifunkční posilovací věž Body Craft Elite se vám dokáže dokonale přizpůsobit díky možnosti nastavení opěradla, sedáku i tlakového ramene. Vhodné jsou jak pro velká fitness centra, tak i pro menší hotelové nebo domácí posilovny, které chcete mít kvalitně vybavené. Nemusíte mít strach o jejich funkčnost ani o to, že by pro vás nebyly užitečné – většinou jsou zhotovené ve špičkovém provedení a kvalitě podle přísných evropských norem.
 
  • Je také potřeba zajistit takzvanou posilovací klec, která uspokojí potřeby náročnějších sportovců. Klece jsou vhodné hlavně pro posilování s tyčemi, kde je možné vykonávat širokou škálu cviků s maximální volností. Přestože zaberou více místa, jsou oceňovány svou odolností a nosností.
 
  • Nezapomínejte ani na lidi, kteří posilovat až tak nechtějí a zaměřují se spíše na kardio cviky, při kterých chtějí spalovat tuky. Proto musíte mít ve fitness centru běžecký pás, který slouží nejen k delším tréninkům, ale i na zahřátí před zmiňovaným posilováním. Mnohé z nich nabízejí inteligentní funkce, které zkvalitňují trénink. Příkladem může být HRC program, při kterém stroj zvyšuje nebo snižuje zátěž tak, aby byla tepová frekvence uživatele po celou dobu v optimální zóně. Tento benefit poskytuje běžecký pás inSPORTline Gardian G12.

Co by v ní ještě nemělo chybět?

Pro vybavení posilovny je v současnosti dostupné velké množství fitness strojů a pomůcek. Vybrat si správnou kombinaci těch, které uspokojí požadavky budoucích zákazníků, se proto ukazuje jako poměrně náročná záležitost. V první řadě je potřeba si uvědomit, že by profesionální zařízení měla splňovat kritérium vyšší bezpečnosti a životnosti, protože budou využívána pravidelně a lidmi v různé hmotnostní kategorii.


Následně je dobré zkompletovat stroje tak, aby v případě zájmu o procvičování stejné části těla byly k dispozici alternativy v podobě jiného stroje, ale se stejným účelem. Zde je důležité pamatovat i na to, jak vysoké návštěvnosti podřizujete fitness vybavení, zda je to zaměřeno na specifickou skupinu lidí apod. Jen tak se vydáte na správnou cestu za cílem vašeho podnikání. Následující sortiment by vám ho mohl pomoci dosáhnout.
 
  • Vytvořte zónu s kardio stroji: Kromě běžeckého pásu stojí za zmínku eliptické trenažéry, rotopedy, recumbenty apod. První z uvedených v závislosti na jednotlivých modelech umožní zdokonalit už nastavený trénink, zlepšit fyzickou kondici. Během výběru upřednostněte ty, kterým nebudou chybět funkce jako elektronické nastavení odporu, změna profilu trati nebo měření tepové frekvence. S rotopedem nešlápnete vedle, protože o spalování tuků a procvičování sedacího, stehenního a lýtkového svalstva bude vždy zájem. Alternativou stacionárního kola je airbike, který ke zvyšování odporu využívá ventilátor a posiluje i ruce (mnozí zákazníci mají rádi „neokoukané“ stroje). Návštěvníci posilovny vyhledávají i recumbenty, které jsou díky pohodlnému sezení při cvičení šetrnější ke kloubům.
 
  • Posilovací lavice: Vyrýsované břišní svaly nepochybně patří k očekávaným výsledkům pravidelného posilování. Fitness lavice by proto měly být v posilovnách samozřejmostí. Jsou dostupné v různých variantách, pro počáteční vybavení doporučujeme hlavně šikmé lavice a hyperextense. Později (nebo dle rozpočtu) je můžete doplnit o nastavitelnou posilovací lavici nebo tzv. Scottovu lavici na procvičování bicepsů.
 
  • Stroje na konkrétní tělesné partie: Leg Press na zpevnění dolních končetin a zvýšení objemu jejich svalové hmoty budou zákazníci určitě vyhledávat. K formování hrudníku a rukou je v rámci posiloven určen například Peck Deck a Leg Press. V tomto případě je třeba popřemýšlet i nad tím, zda na tyto partie nepostačí jen zakoupení už zmiňované posilovací věže. Hlavní úlohu opět hraje předpokládaná návštěvnost.
 
  • Činky: Jsou základním nevyhnutelným vybavením! S nimi dokážete rychle nabrat svalovou hmotu nebo zintenzivnit aerobní cvičení, a právě na to se zaměřuje vícero zákazníků. Aby jim vyhovoval i typ činek, musíte výběr podřídit různé hmotnosti, pohlaví, věku, účelu použití (na soutěže apod.). Vin-Bell a Kettlebell sady budou také dobrou volbou. K udržení pořádku v posilovně stejně jako na šetření prostoru v ní doporučujeme zajistit stojan na činky.
 
  • Menší pomůcky: Balanční podložky zefektivňují cvičení, přičemž jejich využití je všestranné. Udržení rovnováhy a správné držení těla se podepíše na posilování hlubokých svalů, ale i na samotném zdraví. Pamatujte na to, že i z těchto důvodů chodí lidé do posilovny. S expandéry se dají procvičit malé i velké skupiny svalů, a navíc slibují i variabilnost cvičení. Pomůcky jako lano, gumový pás, posilovací guma apod. si vždy najdou svou cestu k zákazníkům.

Je článek užitečný?

1x se líbilo

Je nám líto, že se vám článek nelíbil:
Děkujeme. Přidejte si do oblíbených:

Petr Kopřiva

Expert na funkční a kondiční trénink a několikanásobný Ironman v triatlonu s více jak 15 letou praxí v oblasti tréninku. Mezi jeho největší úspěchy patří 3 místo na ME v dlouhém triatlonu a účast na MS v Ironmanu na Havaji v roce 2018. Připravil již desítky svých svěřenců na svého prvního Ironmana, od úplných základů redukce tělesné hmotnosti, až po samý vrchol. Specializuje se také na kompenzační cvičení. V rámci funkčního tréninku se orientuje na posilování s vlastní vahou a cvičení s pomůckami. Věnuje se kondiční přípravě sportovních klubů, dětí a mládeže a dlouhodobě spolupracuje se společností inSPORTline na koncepci a samotném natáčení odborných videí o tréninku a jejich produktech.



Související články