Plánujete domácí fitness centrum? Začněte posilovací věží

Zajímáte se o univerzální fitness zařízení? Na začátku se můžete setkat se dvěma problémy – vysoká cena a malý prostor u vás doma. Má to však i pozitivní stránku věci, a to, že na posilovací věci můžete cvičit téměř všechny svalové partie a části těla.

Přestalo vás bavit chodit cvičit do posilovny? Tlačí vás čas? Nebo zkrátka toužíte posilovat v pohodlí domova a začali jste plánovat domácí fitness centrum? Je to jednoduché. Právě toto efektivní zařízení může vyřešit váš problém. Posilovací věž je účinný a moderní nástroj, ideální do tělocvičny i na doma.

Jaké jsou možnosti posilovací věže

Je jich mnohem více, než si myslíte. Posilovací věž je bezpečný a kvalitní nástroj, pomocí kterého můžete vykonávat velké množství cviků, od dřepů až po zdvihy. Během cviků svaly příliš nepřetěžujete, pohybový rozsah cviků je přirozený. Svaly jsou během celé pohybové aktivity ve stejném napětí (u volné váhy, např. cvičení s činkami, je určitý bod, kdy je napětí vyšší). Na posilovací věži můžete cvičit různě, některé cviky jsou jednodušší, jiné zase komplikovanější, vzhledem k univerzálnosti tohoto zařízení. V současnosti jsou posilovací věže velmi oblíbené a z dlouhodobého hlediska jsou praktičtější a levnější alternativou než měsíční permanentka do fitness centra. Na posilovací věži je možné začít cvičit s vlastní vahou, postupně se k navýšení náročnosti využívají závaží na činky.

Posilování na věži podle částí těla

Cviky na hrudník

Stále účinným a velmi oblíbeným cvikem jsou bezpochyby kliky, které posilují nejen hrudník, ale i ramena, prsní svalstvo a tricepsy. V případě navýšení náročnosti můžete vykonávat kliky ještě hlouběji, a to použitím rukojeti na věži. Pokud s cvičením na věži začínáte, může to pro vás být zprvu náročné, ale je to velmi účinný způsob, jak získat pevné svalstvo hrudníku a ramen.

Cviky na triceps

Díky cvikům na bradlech má posilovací věž možnosti i pro efektivní vytvarování a vyrýsování tricepsů. U shybů dáte zabrat hlavně tricepsům, ale i hrudníku. Na vykonání správného shybu byste měli držet váhu celého těla se zachováním rovnováhy. Ve spodní poloze je nutné klesnout až pod úroveň, v které jsou lokty v pravém úhlu vzhledem k tělu. Některé modely mají hrazdu vloženou na jedné straně a bradla na druhé, jiné mají obě na stejné straně.



Cviky na záda 

Posílit zádové svalstvo na posilovací věži můžete pomocí zdvihů na hrazdě. Hrazda je běžnou součástí posilovací věže, úchop si při cviku můžete zvolit individuálně – shora nebo zezdola, s rukami k sobě nebo od sebe. Pokud však preferujete používání hrazdy s úchopem v různých vzdálenostech, je možné, že vám nebude stačit věž, jejíž hrazda je v podobě jen dvou rukojetí po stranách. Bude potřeba, abyste vyhledali takovou, u které je hrazda v podobě horizontální tyče, abyste mohli různými způsoby odcvičit bicepsy, ramena a záda.

Cviky na břicho

Skoro všechny posilovací věže obsahují bradla, pomocí kterých kvalitně odcvičíte břišní svalstvo. Při přednožování na bradlech zapojujete různé části břišního svalstva. Během cviku máte předloktí položená na bradlech, záda přitlačená o svislou podložku a přednožujete nohy. Naše věže poskytují pohodlí opřených zad díky měkkému polstrování.
 

Výhody posilovací věže

  • Nabízí efektivní trénink pro více svalových skupin na jednom stroji.
  • Je spolehlivá, její rozložení zajišťuje bezpečné cvičení bez ohledu na váhu, výdrž a zkušenosti uživatele.
  • Používá hmotnost těla, ale i závaží v závislosti na druhu cviků.
  • Specialisté doporučují využívat věž na zvýšení srdeční frekvence, ale i jako celotělový trénink bez nutnosti využití dalších specifických fitness strojů nebo zařízení.
  • Svou oblibu si zasluhuje i díky tomu, že snižuje šance na zranění u zátěžových nebo rychlostních cviků.
  • Posilovací věže jsou vyráběny v různých stylech, designech a barevných provedeních, díky čemuž si umíte vybrat i takovou, která se bude hodit do vaší domácnosti.
  • Každý model má vícero cvičebních možností, které poskytují široké možnosti cviků na jediném zařízení. Už za méně než 30 minut umíte odcvičit celé tělo, spálit tuk a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Je článek užitečný?

1x se líbilo

Je nám líto, že se vám článek nelíbil:
Děkujeme. Přidejte si do oblíbených:

Petr Kopřiva

Expert na funkční a kondiční trénink a několikanásobný Ironman v triatlonu s více jak 15 letou praxí v oblasti tréninku. Mezi jeho největší úspěchy patří 3 místo na ME v dlouhém triatlonu a účast na MS v Ironmanu na Havaji v roce 2018. Připravil již desítky svých svěřenců na svého prvního Ironmana, od úplných základů redukce tělesné hmotnosti, až po samý vrchol. Specializuje se také na kompenzační cvičení. V rámci funkčního tréninku se orientuje na posilování s vlastní vahou a cvičení s pomůckami. Věnuje se kondiční přípravě sportovních klubů, dětí a mládeže a dlouhodobě spolupracuje se společností inSPORTline na koncepci a samotném natáčení odborných videí o tréninku a jejich produktech.



Související články