Jaké účinky má běžecký pás na vaše zdraví?

Pravidelný pohyb, jako například běh, má bez pochyb pozitivní vliv na fyzické i psychické zdraví. Snižuje riziko rozličných onemocnění, jakými jsou obezita, diabetes 2. typu, vysoký krevní tlak, onemocnění srdce, osteoporóza a mnoho jiných. Lidé, kteří sportují, se všeobecně vyznačují lepší psychickou odolností, lépe zvládají problémy a jsou vytrvalejší. Kromě toho běh posiluje také imunitu a pomáhá při redukci tělesného tuku.

Proč běhat na pásu?

Běh na pásu je skvělou volbou hlavně během zimních měsíců. Pokud patříte k běžcům, kteří nechtějí ztratit svou běžeckou kondici, ale v zimním období vás to ven neláká, vsaďte na běžecký pás. Už nebudete muset řešit, zda je venku zima, tma, déšť, vítr nebo sníh. Na pásu můžete běhat kdykoliv, a navíc v pohodlí svého domova. Alergici zase využijí možnost běhat v interiéru na jaře nebo v létě, kdy je pro ně náročné nebo nemožné běhat venku kvůli pylové sezóně.


Běh na pásu vám může pomoct při hubnutí a budování nebo udržování kondice. Můžete na něm zlepšovat svou výdrž, rychlost i sílu. Navíc šetří vaše klouby, jelikož většina běžeckých pásů má odpružený povrch, který tlumí nárazy. Čím pružnější je plocha pásu, tím šetrnější je k vašim kloubům. To ocení hlavně starší lidé, lidé s nadváhou a ti, které trápí problémy s klouby nebo koleny. Během na pásu posilujete sedací svaly, lýtka, kvadricepsy a hamstringy, ale i střed těla. Kromě svalů posilujete i srdce a cévy, což má za následek i zlepšení krevního oběhu.

Při běhání na pásech inCondi můžete jednoduše sledovat svou tepovou frekvenci, rychlost nebo počet zaběhnutých kilometrů a spálených kalorií. To využijí hlavně ti, které motivuje okamžitá zpětná vazba nebo potřebují kontrolovat své tempo.

Vyberte si ten správný běžecký pás pro vás

Každý má jiný cíl, ať už běžecký (např. odběhnout svůj první maraton), nebo všeobecnější (zhubnout, zlepšit kondici), a také jinou „startovací úroveň“. Proto je možné, že budete potřebovat jiný druh běžeckého pásu v porovnání s vaším zkušenějším kolegou. Důležitým parametrem je nosnost běžeckého pásu. Ta by měla být o něco vyšší, než je vaše hmotnost. Pokud vážíte například 80 kg, kupte si pás s nosností 110 kg. Zvážit je také třeba to, jak často a na jaké tréninky budete pás využívat. Čím vyšší je frekvence a intenzita vašich tréninků, tím kvalitnější a výkonnější pás budete potřebovat. Pokud trénujete každý den a vaše tréninky jsou intenzivní, zvolte pás s výkonem 2–4 HP a se širší běžeckou plochou. Na pomalejší a méně časté běhy postačí pás s výkonem 1–2 HP a užší běžeckou plochou.

 
Pokud si potřebujete strážit svou tepovou frekvenci, zvolte běžecký pás, jehož součástí je i hrudní pás. Tepová frekvence je potřebným ukazatelem v případě, že chcete zhubnout nebo pracujete na zlepšení své výkonnosti. Na pásu si zvolíte požadovanou tepovou frekvenci, a ten bude reagovat úpravou rychlosti běhu, případně sklonem běžecké plochy na základě naměřené hodnoty.

Měňte nastavení

Komplexní běžecký trénink není jen o běhání jako takovém. Ideální je střídat vytrvalostní tréninky s intervalovými. Neběhat jen po rovince, ale i do kopce a zařazovat do tréninku i tempové běhy. To vše si na pásu můžete nastavit. Předem si nastavíte zátěž, sklon a rychlost s ohledem na váš cíl nebo zaměření tréninku. Během něj se můžete soustředit už jen na svůj výkon. Většina běžeckých pásů nabízí několik přednastavených programů a také možnost navolit si programy podle svých potřeb. Pás je možné využít i na jiné aktivity, jako je například chůze do kopce, rychlá chůze, nebo na zahřátí před silovým tréninkem. Na chůzi však nejsou vhodné všechny běžecké pásy, a proto je potřeba je vyselektovat podle zaměření.

Je článek užitečný?

6x se líbilo

Je nám líto, že se vám článek nelíbil:
Děkujeme. Přidejte si do oblíbených:

Silvia Hadeková

Osobní trenérka, instruktorka skupinových cvičení a výživová poradkyně. Věnuje se především cvičení s vlastní vahou a má ráda cvičební koncepty, které jsou kromě fyzické stránky zaměřeny i na hledání duševní rovnováhy. Zabývá se nutričním koučinkem, v rámci kterého pomáhá lidem najít cestu, jak zlepšit své stravovací návyky.



Související články