Běh a 5 důvodů, proč byste měli používat běžecký pás

Běžecký pás je skvělým společníkem, který vám umožní trénovat běh nebo sportovní chůzi kdykoliv a za jakéhokoliv počasí.

Dobrý běžecký pás se vyznačuje kvalitní konstrukcí a jednoduchým ovládáním. Měl by mít přehledný displej, programovou vybavenost a bezpečnostní brzdu. Některé mají navíc držák na lahev. Komfort jeho používání zvyšují transportní kolečka a možnost sklopení v době, kdy se pás nepoužívá. Při výběru dbejte na to, aby měl i dostatečně velkou běžeckou plochu, nastavitelný úhel sklonu a správné odpružení pro šetření kloubů.

Některé standardní simulátory chůze a běhu měří rychlost, kilometry, čas cvičení, ale dokonce i tepovou frekvenci nebo spálené kalorie. Ty modernější běžecké pásy obsahují přednastavené i uživatelské programy, případně možnost propojení se smartphonem nebo tabletem

Výhody běžeckého pásu

Bezpečnost a spolehlivost

Je vaším spolehlivým tréninkovým partnerem, který je vám k dispozici kdykoliv potřebujete – hlavně při nepřízni počasí, pokud je venku tma, nebo zkrátka nemáte čas běhat venku.

Předvídatelnost

Jelikož má hladký povrch, na běžeckém pásu vám nehrozí krok do výmolu, nesprávné odbočení nebo trasa, která je příliš náročná, když jste si akorát naplánovali lehký běh. Můžete si jednoduše plánovat úroveň zátěže, hlavně pokud jste začátečník nebo rehabilitujete.

Efektivnost tréninku

Můžete si pohrát s rychlostí, od chůze přes běh až po sprint. Tak si zajistíte různorodost pohybu během tréninku. Většině z nás se ale při běhu na běžeckém pásu nechce plně soustředit jen na běh samotný. Mnozí si při tom rádi popovídají s ostatními členy domácnosti, případně se rádi podívají na televizi. Proto jsou oblíbené také běžecké hodinky, které pomáhají na základě srdeční frekvence monitorovat vynaložené úsilí v rámci jednotlivých tréninkových zón.
 
Pomocí hrudního pásu je monitorována srdeční frekvence. Hrudní pás bývá většinou součástí toho běžeckého. Pokud vám hrudní pás vadí nebo byste potřebovali monitoring i při jiných fyzických aktivitách venku, právě sportovní hodinky jsou pro vás ideálním řešením.

Kopce a rovinky podle vás

Možná jste o tom netušili, ale běžecký pás rozvíjí kondici i sílu a poskytne vám i kopce. Můžete si vytvořit vlastní trénink do kopců nebo využít jeden z mnohých přednastavených kopcovitých programů.

Sledování televize bez výčitek 

Nepodporujeme nečinné sezení před televizí. Nedělá to s tělem nic dobrého. Ale za sledování oblíbeného programu během chůze nebo běhu na běžeckém pásu se vám tělo zaručeně odvděčí.

Tip do života: Před tím, než začnete běhat, si vytvořte playlist vaší oblíbené hudby. Později vám to dodá motivaci běžet dál a dál a nepřestat.


Běžecký pás je skvělým pomocníkem nejen pro běžce. Už není jen východiskem, když venku prší. Z tréninku na kvalitním běžeckém pásu mají prospěch nejen začátečníci, ale i profesionálové.

Je článek užitečný?

1x se líbilo

Je nám líto, že se vám článek nelíbil:
Děkujeme. Přidejte si do oblíbených:

Team inLIVE

Tým nadšenců, odborníků a produktových specialistů společnosti inSPORTline, kteří svým produktům nejen rozumí, ale zároveň je i sami na vlastní kůži testují a zkouší, co vydrží, protože sport milují a protože chtějí umět svým zákazníkům poradit a doporučit ten nejvhodnější produkt dle jejich potřeb a svých vlastních zkušeností.



Související články